|
  |
Leave a note in the guest book - disabled since 2020
Rockman Zero | 2002-08-26 11:25:11+00 |
Hallo! Fantastische pagina! Puik werk!
Toch begrijp ik niet zo goed hoe het komt dat niemand voor jullie het heeft geprobeerd. Al bij al betreft het slechts enkele tranformaties van het complexe vlak.
Daarom vraag ik me af of u niet ergens een meer technische uitleg kunt plaatsen op uw website, waarin de problemen bij het concreet uitvoeren uit de doeken wordt gedaan? Of een referentie naar een artikel? Misschien was die er, maar heb ik ze gemist? |
bartje | 2002-08-26 11:15:46+00 |
Leuk hoor, maar zo bijzonder is het niet maar wel boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boei end,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend, boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boei end,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend, boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boei end,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend, boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boeiend,boei ... read more |
Piet Mertens | 2002-08-26 11:12:49+00 |
Grote klasse! Waarom worden dergelijke interessante voorbeelden niet met meer overtuiging gebruikt in het wiskunde onderwijs - hoger middelbaar. Het zou de stof voor vele leerlingen minder abstract en levendiger maken. |
Jan-Mark | 2002-08-26 11:04:21+00 |
Theodor | 2002-08-26 10:28:20+00 |
Bob Drost | 2002-08-26 10:00:47+00 |
robert jorissen | 2002-08-26 09:38:54+00 |
Frans H.J. Tuijtjens | 2002-08-26 09:34:15+00 |
Great site.
I admire the way you accompished this, especially in the eyes of the non-mathematical person that I am.
Enjoyed the various steps completing/filling the hole. However, I have the same feeling as Ria Verdam; Escher may have started from the blurry white spot.
The animations are great.
Thanks, Frans |
G.Weijers | 2002-08-26 09:14:04+00 |
Super! Grote klasse dit zover uit te werken.
Het bewijst, dat het werk van Escher, vervaardigd in een computerloos tijdperk, niet alleen boeit, maar ook uitdaagt.
Compliment voor het aangaan en uitwerken van de uitdaging en mijn respect voor Escher is alleen maar groter geworden, daar bewezen is, dat zijn (wiskundig) inzicht fabuleus was. |
Marij van den Heuvel | 2002-08-26 09:07:45+00 |
Erik Zuurbier | 2002-08-26 09:05:37+00 |
Ik sluit me aan bij Coert, info@djcryptor.nl: Escher had een reden om het niet te doen. Mijn vraag: hebben jullie er ook iets van geleerd? En als het inderdaad pure hersengymnastiek of hobbyisme is, zoals sommigen zeggen, hebben jullie dat allemaal uit eigen zak bekostigd? |
Willem ter Veen, M.Sc. Electrochemistry | 2002-08-26 09:02:29+00 |
Fantasic!!
A life long intrigue completed!
Thanks |
Ria Verdam | 2002-08-26 09:00:44+00 |
fantastisch !!!!
mijn mening is : Escher is vanuit de witte vlek begonnen |
serge grysolle | 2002-08-26 08:44:55+00 |
Pure hersengymnastiek en dus leuk en gezond.
In de e-mailreacties tweetal zaken opgemerkt, waar ik bij aansluit : nederlands please! euh,sorry,euh,excuses...shit!
en voorts laat nog ruimte aan het mysterie, maar weet dat bij elke invulling ervan een nieuw mysterie opduikt ... gelukkig maar! |
Bonnie Wassenaar Alexander | 2002-08-26 08:27:43+00 |
Bijzonder interessant en een knap staaltje, de voltooiing van deze Escher tekening. Pluim op uw hoed! Nog vorige week bladerde ik door een boek van Escher's kunst en vandaag vond ik dit artikel op kranten.com. Zo blijf ik een beetje bij over Nederland in San Diego, Calif.
Groeten,
Bonnie Wassenaar Alexander |
ir J.G. Romijn | 2002-08-26 08:18:06+00 |
Wat is het toch fijn als je vak ook een hobby kan zijn! |
Jerome´Bertrand | 2002-08-26 07:51:02+00 |
Ik sluit me in op een eerdere reactie (van Martin Majoor). De witte vlek is voor mij ook 'het geheim' die Escher aan ons op een subtiele manier aanreikt. 'Oneindigeid' in deze prent is gekoppeld aan zijn eigen signature. Een betere hermetisch ontwerp is ondenkbaar..
Ik vind de visualisatietechniek (animatie) die gebuikt is bij het 'invullen' van de witte vlek opmerkelijk. Het inzoomen laat het concept goed zien. Het is een lineaie en symetrische beweging die een 'kijker zou kunnen ... read more |
Niek Baars | 2002-08-26 07:42:37+00 |
Escher en zijn werk hebben mij altijd gefascineerd. Ik heb echter nooit geweten dat er een Droste effect in dit schilderij zat. Hulde dat het afgemaakt is en hulde voor de uitleg en vooral de animaties |
Marco van der hoeven | 2002-08-26 07:35:42+00 |
De way of explanation in very clear and easy to read. Further more I want to congradualate all of you in finding the solution to complete the picture.
regards |
T.Zomerdijk | 2002-08-26 07:01:37+00 |
Jacques H.H.Perk | 2002-08-26 06:34:27+00 |
Beste Hendrik,
Je bent nog niet veel veranderd sinds het Vossius Gymnasium.
Weer werk van hoge qualiteit. Jacques |
Rene Luyten | 2002-08-26 06:30:21+00 |
Wonderbaarlijk. Een prachtig resultaat. Hoedje af! Ik heb ervan genoten. En de veronderstellingen van sommigen; niet relevant, 'verhaaltjes voor Klaas Vaak'. Mijn gelukwensen, want jullie DEDEN het gebeuren! |
Chris Klootwijk | 2002-08-26 00:16:18+00 |
What a wonderful present and so well presented. Congratulations on this splendid achievement, as curiosity-driven research it can not come much better.This site will give me plenty of happy moments. Many thanks. Chris |
Coert | 2002-08-25 22:27:54+00 |
Volgens Hofstadter (auteur van "Godel, Escher, Bach: an Eternal Golden Braid") was het onmogelijk de witte vlek op te vullen.
Volgens hem representeerd de witte vlek datgene dat niet te tekenen was, Escher had de vlek kleiner kunnen maken, oneindig klein, maar hij had er nooit vanaf kunnen komen. Dat komt door de oneidigheid van de tekening, het Droste effect.
Door er een repeterende animatie van te maken spelen jullie dus eigenlijk vals! ;) Niet dat ik het erg vind, want het is schitterend ... read more |
Ronald Troost | 2002-08-25 22:02:20+00 |
Hallo,
fantastisch dat jullie er zo veel tijd in wilde steken. Een mooie tekening is nog mooier geworden. Nou ja tekening, kunstwerk dus. |
ton van engelenburg | 2002-08-25 21:20:02+00 |
knap gevonden!
ik vraag mij alleen af of escher de oplossing van zijn "probleem" niet zelf heeft geweten, gezien het feit dat hij met andere litho's geen moeite had de uit elkaar getrokken perspectieven logisch weer te geven. |
Ron de Wit | 2002-08-25 20:56:37+00 |
Werkelijk prachtig. Oppietoppie.
Eigenlijk krijg je nog meer respect voor Escher.
Groetjes,
Ron de Wit - Almere |
Doris Schattschneider | 2002-08-25 20:51:30+00 |
To Hendrik and all those who worked on this-- congratulations! I was very glad to read the lengthy article in the New York Times and this is a nice way of showcasing your project. The web site is incredibly well-done. |
Wim | 2002-08-25 20:42:17+00 |
Fijn dat dit kunstwerk van Escher nu af is. Een knap stukje werk met een fraai resultaat. Bravo! |
J.Rombach | 2002-08-25 20:26:16+00 |
Bart Sachse | 2002-08-25 20:19:34+00 |
Fantastisch! Waar een ontmoeting tussen wiskunde en kunst (= wiskunst?) al niet toe kan leiden. Sommige fractale verzamelingen (Mandelbrot etc.) zijn al kunst op zich.
Het bericht in de media bracht mij ertoe om het boek, dat ik jaren geleden al eens over Escher heb gekocht, er weer eens bij te nemen. De 'Prentententoonstelling' ontbreekt daarin gelukkig niet. Ik ken Eschers tekeningen van de middelbare schoolboeken, en denk dat hij zonder meer de beste is in z'n soort.
Om de materie ... read more |
hans T. | 2002-08-25 20:17:37+00 |
Prachtig werk van die mensen die er TWEE jaar hun hoofd over gebogen hebben buiten hun thuiswerk om,slapeloze nachten moet het hun bezorgd hebben!!!! Dit kan alleen maar bewerkstelligd zijn door echte gepassioneerde doorzetters!!!DIKKE PLUIM VOOR JULLIE ALLEMAAL!!!! |
Cor Vissers | 2002-08-25 19:58:28+00 |
Dit zou ik wel eens willen zien op een muurschildering van pak 'm beet 300 x 300 meter. Bijvoorbeeld op één of andere stuwdam. Geweldig gedaan! |
peter raedschelders | 2002-08-25 19:54:51+00 |
Van harte proficiat!
Als lid van Ars et Mathesis zag ik op onze ontmoetingsdagen vele wondermooie wiskundige strukturen, maar dit gaat weer een stap verder.
Niet enkel de gevonden oplossing is zo mooi maar ook de grids. Deze kunnen allemaal aanleiding geven tot andere prenten. Eén van de grids met parameters 0,2 heb ik zelf ooit eens gebruikt voor een prent, u kan ze terugvinden op mijn website onder het nummer 3, "Hyperbolical turtles".
(de steeds kleiner wordende centrale struktuur ... read more |
Fokke Hoeksema | 2002-08-25 19:45:06+00 |
Mooi werk hoor. Leuk idee.
Vooral de keuze van het plaatje spreekt me aan. Voor een mooie toelichting op de bijzonderheid van de prent zie Andre Klukhun's "Sterf oude wereld - een inleiding tot de 21ste eeuw", Arbeiderspers 1995 (p28 ev). |
piet verhoef | 2002-08-25 19:31:10+00 |
Als fan van Eschers werk heb ik jullie site met belangstelling bekeken en het e.e.a. gedownload. Mijn complimenten voor het vele werk dat jullie hebben gedaan om het "witte gat" in Escher's Print Gallery in te vullen. |
RvW | 2002-08-25 19:24:09+00 |
Prachtig! Ik las het artikel in de krant en moest gewoon even kijken op internet. Heel knap van jullie, maar ook heel knap van Escher natuurlijk dat hij zo kon tekenen zonder de krachtige moderne computers en 'slechts' wiskunde op middelbaar school niveau! |
leo blomen | 2002-08-25 19:22:43+00 |
i have a slow connection, hence cannot download your animations. i am fascinated by your work [as by escher's work since my delft lectures on crystallography, symmetry and group theory], so i would love to receive a CD with your material, for my personal use only. With kind regards and appreciation,
dr. leo j.m.j. blomen, achtermonde 31, 4156 ad rumpt - NL
tel+31-345-683993 |
Ton | 2002-08-25 18:18:38+00 |
Heel goed gedaan.
Ben zeer geïnteresseerd in deze man Esscher en zijn werken.
Dit komt omdat ik er op school mee te maken heb.
Ik stond er toen als broekie van te kijken hoe die man zo kon denken en tekenen.
Ik vind het erg knap van jullie. |
Kees Hilders | 2002-08-25 18:16:54+00 |
Naar aanleiding van de TXT pagina, was mijn nieuwsgierigheid gewekt. Knap stuk werk, alle lof!!! |
bob roos | 2002-08-25 18:15:17+00 |
Las het artikel in Het Parool. Prachtige site en heel boeiend. Bedankt |
Jan van der Zanden | 2002-08-25 18:04:38+00 |
Prachtige site! Ik zag gisteren de reportage op het Jeugdjournaal. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Het is dan fantastisch om dit werk nog eens om je gemak te bekijken, je raakt hier letterlijk niet uitgekeken. Gefeliciteerd met uw prestatie. Ook mijn bewondering voor Escher is weer gegroeid. |
Paleun | 2002-08-25 17:50:32+00 |
Heel goed gedaan. Vooral de animatie maakt de werking van de tekeningen duidelijk. Wat is de volgende uitdaging? Een inzoomen op alle grote gebeurtenissen uit de geschiedenis? |
Michael Bakker | 2002-08-25 17:39:58+00 |
Mijn dank is groot voor het werk dat u verricht heeft, en nu laat zien op deze website. In het midden gelaten of M.C.Escher wiskundig capabel genoeg was om doelbewust dit droste-effect te creeren, en of de witte vlek opzettelijk, dan wel uit onvermogen is ontstaan, u heeft een prachtig sluitstuk toegevoegd aan een geniaal werk. Mijn - iets eenvoudigere - conclusie hieruit is:
Alles is Kunst. Alles is Wiskunde. |
brigitte meyssen | 2002-08-25 17:38:40+00 |
Rinus dekker | 2002-08-25 17:33:49+00 |
N.Meiresonne | 2002-08-25 17:17:29+00 |
Die Escher, hij blijft verbazing wekken, maar jullie ook! Je komt nooit op zijn werk uitgekeken. Fascinerend! |
H van der Zanden | 2002-08-25 17:14:53+00 |
Ik heb er erg van genoten. |
isabelle Vandervoort | 2002-08-25 17:07:28+00 |
Proficiat! Zeeeer tof gevonden!
Kunnen jullie misschien een afbeelding opsturen of zijn er eventueel foldertjes beschikbaar? |
M. C. Escher | 2002-08-25 16:35:22+00 |
Stop the animation in the same position as my drawing.
Now you can see that there is an unavoidable blurred mass
in the middle of the picture. I found that aesthetically
unattractive. That's why I put a white spot there and not
because I couldn't solve a supposed mathematical problem.
It is the same reason why I declined to make an album cover
for that band The Rolling Stones: unaesthetical looking
people that had the nerve to call me Maurits! Nice work
anyway. M. C. Escher |
|